lördag 31 juli 2010

En proffsmålare till "psyket"? Nejdå!

Målat och klart på övre våningen. Nu är det ljust och fint där uppe.
Två gamla blå kistor och ett gammalt blått fällbord (klaffbord om ni så vill), som 'alltid' har stått här, fick mig att välja blått som kontrastfärg till det vita. Ena kistan skymtar här framför fönstret och den andra syns i mitt förra inlägg framför det bortersta gavelfönstret.
I går blev också garderobväggen tapetserad. En randig tapet på en vägg med snedtak och fem dörrar betyder en del knåp och randpassning. Ännu en gång levde jag upp till mitt rykte att sällan välja de enkla lösningarna. Nej, varför skulle man göra det?!! Så enkelt som att måla väggen vit ska vi väl inte ha det ;)
Målar-Janne påstod att han hade förvarnat psyket att han nog kommer i eftermiddag, haaa! Det klipps till och randpassas.
Skåpet med stålkorgar är det mittersta av fem. Väggen är bredare än så här.
Klart. Bara knopparna saknas.

Det här är inte en vägg som 'ramlar över' en när man kommer upp för trappan. Då hade man antagligen vänt om på direkten! Väggen finns inne i det bortre rummet och när man kommer in där har man den bakom/till höger om sig. Man kommer alltså in i rummet i högerkant av bilden. Väggen bildar en fin och kanske lite överraskande kontrast till allt det vita. Jag leker med olika blå nyanser (kistorna och bordet har inte heller exakt samma blåa färg). Lila gillar jag också till vitt.
Fler bilder kommer efterhand som jag får sakerna på plats. Jag pysslar vidare...

Ha det gott!

5 kommentarer:

  1. Vad fint ni har gjort. Jag tycker precis som du att det är mycket vackert blått mot det vita. Jätte fint. Ha en fin helg.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för din kommentar hos mig. Det är ju precis vad jag tänkt. Planket behöver växter. Men vi ommer npg göra om det ändå, hihi.

    Nu ska jag kika vidare i din fina blogg.

    Kram kram
    Marit

    SvaraRadera
  3. kommer snart o granskar vindsvåningen
    Elisabeth

    SvaraRadera
  4. Förstår att det var lite knepigt att få alla ränderna att stämma. Men fint blev det!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fniss, jag hade faktiskt en firre på kroken, Gädda, men han nafsade bara =)

    Så det blev fläskfilé =)=)

    Kram josse

    SvaraRadera