fredag 22 januari 2010

Kan man prenumerera på träolja?


God morgon!
Här har träoljan strykande åtgång. Klockan är bara 07.25 och burken är tom! Snopet nu när arbetsglädjen slog till. Får väl ge mej till tåls några timmar och sedan ta en sväng till färgaffären (och fråga om man kanske kan få prenumerera ;-)

Här är ett av mina senaste fynd. Dammig, smutsig och med ett obestämbart innehåll stod den i uthuset (bland andra lådor! *smile*) och väntade på mej.

Allt här har stått orört de senaste 110 åren tills vi flyttade in för tre år sedan. Ingenting har slängts, men nyare saker har kommit till.

Jag har skrubbat lådan med varmt vatten och diskmedel och den har fått torka några dagar tills jag oljade in den idag. Undrar vad Någon har förvarat i den. Mjöl? Socker? Och vad ska jag använda den till? Småfåglarnas solrosfrön kanske, eller inredningstidningar? Vi får se.

Ha en skön fredag vad ni än har för er!
Susanne i skogen

2 kommentarer:

  1. Åhh Susanne lyllo dig , dina lådor är underbara och NÄÄÄ inte skulle jag måla dom vita(lådorna)...inte dom du visat ialf, men kan ju inte lova helt säkert*fniss*

    Tänk så roligt vi skulle ha , inrednings snack/göra och vovve snack/göra, kan det bli bättre? Risken skulle väl vara att stackars Arne kanske oxå blitt vit av bara farten hi hi

    Ha en mysig helg/kramz annika

    SvaraRadera
  2. Men vilken fin låda! Vilken tur att du har än fler dessutom!! Och hur kan du vara så hurtig att du är uppe den tiden och oljar in? ;-D Själv skulle jag gärna prenumerera på vitfärg, för det går verkligen åt här hemma!!

    Jag har nog ärvt snickarsidan från pappa, han gillar och dona också, fast han tycker oftast att det räcker om något fungerar. Jag vill ju liksom att det ska vara snyggt också!

    SvaraRadera