måndag 1 februari 2010

Liten dukning i blåvitt





Friskt blandat är hälften vunnet... En dukning med blåvitt porslin är fräsch och klassisk tycker jag. Här blandar jag friskt olika mönster i samma färgskala och tycker ibland att det är roligare så än med en hel servis. Det beror på tilfället. Jag har Rörstrands "Bengali" servis i blå-vitt, men den tar vi en annan gång.
Lilla tallriken är Arabia (inget namn där, tyvärr), stora tallriken Rörstrand "Bohus". Kannan är Rörstrand "Sparv", kaffekoppen en gammal Arabia och tefatet är Gustafsberg "Dresden".

1 kommentar:

  1. Härliga blåvita kombinationer! Blått är nästan den enda mer "färgglada" färg som jag vill ta in. Det blir nog mer blått när det blir mer vår.. OM det blir vår! (ser ut över ändlöst snötäcke..)
    rälådor=ja tack. Jag har faktiskt ett par till i gömmorna! Pelargoner dock=nej tack, är allergisk så pelargonframplockningen är det enda jag tycker är lite jobbigt med våren..

    SvaraRadera