måndag 8 februari 2010

Små frön till glädje. Busfrön alltså.

Våra goldenvalpar har hunnit bli sju veckor och det är fullt ös. Allt är roligt i den här åldern, men det allra bästa är att komma ut och springa i snön. Att jaga varandra och tumla runt.
Vädret är nära nog perfekt för små "upptäcktsresande"; ett par minusgrader, torrt och lugnt. Solen saknas, men man kan inte få allt.
Snön är fluffig och kall, så valparna är ute bara en liten stund. Sedan väntar valprummet med golvvärme, tuggben, mys, men framför allt livsviktig ostörd sömn.


Färdigbusat för den här gången. "Greta" och "Anna" har stannat upp. Broder "Alfons" är säkert inte långt borta. Dags att gå in i värmen.
I sina stamtavlor har valparna naturligtvis låååånga märkvärdiga namn som sig bör ;=)

4 kommentarer:

  1. Oj Oj . så underbart söta ! Kramar Susanne / den gamla skolan ♥

    SvaraRadera
  2. Vilka sötnosar!
    Roligt att få lov att kika runt här hos dig!

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Vilka gudomligt söta hundar du har jag älskar djur och skulle ligga på golvet och kela med direkt om jag var där. Dina ägglådor var också urläckra tycker jag. Vad kul att du hittade till min blogg så att jag hittade din, nu ska jag ta mig tid och kolla igenom den. Ha en bra kväll.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  4. Nämen, man vill ju bara ta hem de där bedårande gynnarna och krama om dem! Kan tänka mig att det är fullt sjå med valpar i den åldern.. ;-)

    SvaraRadera