måndag 22 februari 2010

Litet vinterpyssel

Pysslade mej en nyckelring av den vintriga sorten.

Det skulle inte vara roligt att stå ute på trappan och upptäcka att man har tappat nyckeln till sitt kära hem i en snödriva någonstans i en skog. Det är lätt hänt med näsdukar, mobiltelefon och vantar i fickorna och ett gäng glada hundar kring benen.

Så idag tog jag ett stycke päls, som lyser lång väg =), sydde fast ett likaledes lysande bomullsband och band fast i nyckelringen. Nu så! Nu kan tom hundarna hämta den om det skulle behövas.


Min systers hund (schäfer + bordercollie) tror att hon har världens slarvigaste matte. Som aktivering för hunden brukar syrran "tappa" handskar och andra grejer på skogsvägarna.

Efter flera hundra meter "märker" syrran att handsken är borta. Säger med teatralisk stämma: "Åååh, matte har tappat den!! Snälla Kitty kan du hämta...?" Och Kitty kutar iväg snabbt som blixten och kommer tillbaka med hittegodset. Världens duktigaste! Självförtroendet bara växer =) Och hon har lärt sig nu att hålla koll på sin slarviga matte. Det KAN behövas en insats.

Ha det bra idag, med eller utan hundar!
Kramizzz

1 kommentar:

  1. Jag har faktiskt lyckats tappa mina nycklar i en snödriva, och kan intyga att det inte är heeeelt lätt att hitta den igen! Påminner mig om att det är dags att hitta en ny rejäl nyckelring!

    Smart hund! Och förmodligen tycker hunden att det är jättekul att leta och hämta.

    Blev inte så många affärer i Gamla stan under min resa. Hade inte obegränsat med tid... men hittade bland annat till Ljunggrens papper, ooooh vad det var trevligt där!

    SvaraRadera