söndag 21 mars 2010

26 pelargoner och några änglatrumpeter.

Här är största delen av gänget, som jag delar sovrum med just nu. Ja, och några till står på golvet i lådor. Tids nog ska jag med glädje bära ut dem. I lådor under fönstren ska de hänga. På altanen, på trappan, vid soluret, på platta stenar i grupper runtom på marken ska de stå. Längtar?

Det är lite olika sorter och några är nyplanterade sticklingar.





Självklart har jag gräddat våfflor idag. Men bara några - man får ju tänka på figuren ;) Vi åt upp dem, helt ofotograferade, med jordgubbssylt och grädde till 11-kaffet. Mums! (Säger jag som helst tar en knäckemacka med prickig korv eller ost.)

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Du verkar då ha gröna fingrar, det har inte jag. Min f.d. granne hade en underbar otroligt stor Änglatrumpet på trappan, den var så vacker så jag fick njuta av den. Lycka till med din blommor.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  2. Så duktig du är som har lyckats bevara alla över vintern. Vilken härlig blomprakt det kommer att vara hos dig!

    SvaraRadera