onsdag 31 mars 2010

Beslutsångest

I kväll får vi gäster - roligt! Här ska badas bastu (det är ett par stackars bastulösa f.d. finländare som kommer), ätas middag och spelas kort. Klöver åtta brukar vi spela.

Jag håller på att duka middagsbordet. Det får bli lite vårligt grönt, tänkte jag, och började med glasen... Sedan kom beslutsångesten. Hmmm, vilka tallrikar ska jag ta?
Cirkusvarning?
Ja, det blir väl bra vilket som, men jag lutar nästan åt de med bruna bården (Arabia). Lite lugnare så? De andra med tegel + brun bård är ju välbekanta Rörstrands "Annika". Färgerna går ihop, men det blir liksom lite för mycket. Och så har vi ju kaffekoppen också - grön murgröna. Vilka skulle ni välja?

Nu tänker ni väl "Har människan inga vita tallrikar?" Nej se det har hon inte! De vita med smal guldrand lämnade hon nämligen in till en LOPPIS när vi flyttade. Hoppas någon har gjort ett fynd och dukar vackert med dem till påsk!

2 kommentarer:

  1. Glad Påsk, akta dig för 1 April,,, så du inte blir lurad =)=)

    Kram josse

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag tycker båda dukningarna var fina men kanske den bruna är lite mjukare. Många påskkramar från Helen

    SvaraRadera