söndag 7 mars 2010

Mässa i irländsk folkton

Idag har jag sjungit i den här lilla kyrkan (hoppsan, den var visst inte så liten heller!)

Vi är ingen traditionell kyrkokör, utan en grupp på ca 10-12 personer, som sammanstrålar till olika projekt. Det brukar bli runt jul, påsk osv. Ja, en pingstdag var vi faktiskt bara tre och det lät bra i alla fall. Då sjöng vi givetvis "bara" trestämmigt.
Alla är vana notkunniga sångare och vi behöver därför inte traggla så mycket på våra stämmor. Ett fåtal övningar is enough.

Idag firade församlingen visitationshögmässa med stiftsprosten IB från Göteborg.
Vi hade övat in en mässa i irländsk folkton "Guds andedräkt" av Liam Lawton. Mycket vacker musik! En del av mitt hjärta är kvar på Irland efter en konsertresa med min förra kör.
Liam Lawton website



Nu ska jag ta några hundpromenixer i det sköna soliga vädret. Önskar er också en skön söndag!

3 kommentarer:

  1. Jag önskar att jag kunde sjunga! Men det som kommer ur min strupe kan nog bara räknas som missljud...

    Hm, himmel i taket? Nja, det kan nog bli lite väl mycket temarum då, och sådant är jag lite lätt allergisk mot. Men stämningen i sovrummet är mycket vilsam!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vad kul att du är med i en kör, det var jag också tidigare och det var så kul. Men det så mycket tid så jag tvingades sluta. Nåt som jag är mycket stolt över och nu menar jag inte att skryta är att jag faktiskt var med och uppträdde i "Dalhalla" i Rättvik. Otrolig upplevelse.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  3. Hej susann, länge sen men nu är tebax:)

    Tänk inte visste jag att du sjunger,och i kör, såå härligt det måste vara.Jag sjunger hellre än bra och helst i duschen eller i bilen:)

    Du är fiffig du med din nyckelknippa:) Men du borde ju hänga den i en dummy, den försvinner nog aldrig då med tanke på goldisarna *ler*Eller i en nalle, så Tabasco ialf hämtar den, glömmer aldrig våra promenader i skogen med han:)

    Ha en härlig helg, jag jobbar men på måndag drar jag och voffsingarna till Seskarö och då blir det låånga isprommisar.Och kameran ska vara med:) Hoppas jag...brukar ju glömma den..
    Kraamz till er och ett sent Grattis till Arne!

    SvaraRadera