lördag 12 juni 2010

För 29 år sedan hade en strykning varit tillräckligt...

Panelväggarna och -taken på övre våningen var så mörka nu efter 30 år att de måste målas två gånger. Det tar sin lilla tid eftersom det är ganska stora ytor. Jag klättrar och kryper om vartannat - omväxlande arbete - men på det stora hela är det ganska roligt. Jag har ett mål. Det blir ljust och trivsamt.
Den här väggen och taket (nedan) är klara. Vitare än så blir det inte. Jag använder lasyrfärg, som inte är heltäckande.
Bokhyllan blir kanske också vit, jag får se. På golvet gamla flaskor, trälådor och allsköns bråte.

Först genom kameran såg jag att Schuberts "ofullbordade" stod främst bland LP-skivorna i lådan. Käre Franz, jag jobbar på för att fullborda mitt verk =)

Önskar er en skön söndag!

2 kommentarer:

  1. Tack för din fina kommentar hos mig. Va fint det blir med ny lasyr på furut. Minns också 70-talet då allt skulle vara i furu..det blev riktig bastukänsla. Jag älskar trä men trött på den mörka looken...så lite ny lasyr eller färg gör under.
    Ha en fin söndag och hoppas det blåser mindre hos dig än här,
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  2. Åhh så ljust och fint det blir! Och du Sus, ditt "bråte" skulle jag kunne ge mycket pengar för *fniss*

    Härliga bilder du alltid visar,vackra blommor och buskarna ni har på gården.Härligaste är ju ialf dina örngott..dom med goldisarna på :)

    Just nu hinner jag inte med bloggen(som du märkt) men snaart kanske:)

    Ha en skön fortsatt helg och GRATTIS till det nya medborgarskapet.Kram/annika

    SvaraRadera