lördag 5 juni 2010

Ögon känsliga för grönt

Några bilder från sovrummet.

Blommor, hundar, musik, färgharmoni, hantverk (hmmm... klassas broderi som hantverk?)... Där är komponenterna och det är samtidigt jag själv i en nötskal.

Bilderna får tala för sig själv.




Under en period broderade jag ganska mycket och virkade spets.

På den lilla vita nackkudden har jag monterat en broderad bomullskrage från 70-talet. Eller rättare sagt: Kragen fanns och jag sydde en kudde som passade den.

Rummet känns rofyllt och fräscht. Här sover jag gott.
GOD NATT!

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Mysigt sovrum, lugnande. Vad otroligt duktig du är på att brodera. Jätte vackra alster.
    Ha en fin helg.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  2. Grönt är skönt...jättefina örngott du har. Jag har tyvärr inte tålamod att brodera så får jaga efter dem istället.
    Ha en underbar kväll!
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Jag älskar den där tapeten, vi har valt samma fast med blå klöver till lillkillens rum. Fast vi har bara hunnti få upp typ en vägg, sedan tog lite andra sommarprojekt över *asgasnickarenvarning på mig*

    SvaraRadera