torsdag 8 april 2010

111 glasbitar

Jag fotograferar helst mina glasarbeten hängande i ett fönster med bra ljus ute/bakom och utan blixt. Då kommer färgerna till sin rätt utan att förvanskas. Idag var det nära nog perfekt ljus - tack Solen!
Ett altanräcke och en parkerad "Subba" får vi bara ha överseende med.
Rubriken "111 glasbitar" satte jag för att man gör ca 3 bitar/timme i det här konstfacket. V.g. räkna själv.
Timmarna rusar iväg och det är ALDRIG LÅNGTRÅKIGT!




En dörr står öppen mot våren.

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilket underbart glasarbete, vad duktig du är.
    Jag älskar glas av alla de slag, det blir vacker konst. Önskar att jag var så duktig och konstnärlig.
    Kram/Helen

    SvaraRadera
  2. Otroligt fint glasarbete. Krokusarna är ju bara så vackra!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag vet att du försökt sälja in mig på att börja göra glasarbeten tidigare, men jag får verkligen inse att jag inte har tålamod nog.. och att jag är darhänt, så en glasbit skulle nog snabbt bli 111 glasbitar i mina händer... men de som du gör är verkliga konstverk!

    SvaraRadera