fredag 16 april 2010

Så har man varit iväg då...

Hemma igen efter ett dygn på Södra Älvsborgs Sjukhus i Borås.

I går eftermiddag (torsdag) stod jag inte ut längre med klådan och utslaget (se inlägg 14 april), som fortsatte att sprida sig trots antihistaminer, så jag åkte in till akuten i hopp om vård på direkten. En genväg för att slippa vänta på remiss till hudkliniken. Jag blev väl omhändertagen och undersökt på allra bästa sätt. Nerbäddad mellan svaaaala lakan (aahhh, underbar känsla!) Idag togs en massa prover och i skrivandes stund vet man inte vad orsaken är till min allergiska reaktion.

Så mycket vet jag nu, att min rädsla för färg- och tillsatsämnen var ogrundad. Hudläkarna sa att de inte orsakar så här starka reaktioner. (Självklart fortsätter jag att kolla E-tillsatser och försöker undvika dem!)

Mina prov analyseras, medicinen är utbytt och det känns bra att ha kommit en bit på väg. Jag mår redan mycket bättre efter att "stenålders"histaminerna är utbytta mot modernare påfund.

Idag kom kallelse till hudkliniken på vårdcentralens remiss. Onsdag morgon kl 08. Tack, men jag har redan varit där! Min genväg sparade mig 5 dygn av pina. Jag hade inte stått ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar