lördag 17 april 2010

Skulle inte jag ha vita tallrikar?

För ett par veckor sedan klagade jag över att jag inte ägde några vita tallrikar efter att ha lämnat in en hög på loppis för sisådär 3½ år sedan. Problemet visade sig vara snabbt övergående. Bara att leta i garaget i en kartong. Att egentligen inte leta, bara undra vad det fanns i kartongen och hitta vita tallrikar. Superbt!

Troligtvis har jag själv packat ner svärmors gamla tallrikar när vi tömde och blåste ur köket för totelrenovering hösten 2006. Här är de nu, gamla, slitna, charmiga och fullt användbara. Nya tallrikar kunde inte ha gjort mej gladare.
På tallrik äter man ju efterrätt,
men om man tänker efter, rätt,
man tallrik även kallar
den skog, som talrik är på tallar.


Tallrik?

1 kommentar:

  1. Du kan då fynda Sus..och allt hemma hos dig, heelt otroligt hi hi Så vackra är servisen!

    Hoppas nu att du slipper klådan , usch så hemskt.

    Här är våren på väg men vi får vänta ännu ett tag innan blåsippan blommar, min blombänk är nästan fri från snö, så snart får jag njuta av dom små blå:)

    Ha en fortsatt trevlig vecka och hälsa alla,kraamz anka

    SvaraRadera