lördag 10 april 2010

Sköna lördag

Underbar morgon! Jag gick en runda med unghundarna vid sjutiden. Solen lyste på talltopparne nere på mossen och fåglarna höll intensiv morgonkonsert. Trastarna har ju en sån otrolig repertoar och verkar älska sin egen röst. Riktiga mästersångare!

Nu har jag städat och det doftar rent i hela huset. Mmmm! Senare idag planerar jag några små målningsprojekt. Visar senare.

Titta in på min vackra vita hortensia!

Under uppläggningsskålen står det Checkoslovakia. Jag tittar ALLTID under allt porslin. Även när jag är bortbjuden. Bra om jag kommer ihåg att tömma fatet/kaffekoppen först =) (Skäms? Nejdå.)

Lilla bordduken är en typisk sådan som gärna får följa med hem från loppisar o.dyl. Broderad med vitt på vitt, lite hålsöm, mått 58 x 63 cm! (Trodde den var fyrkantig.)

Lilla gröna glasfågeln från finska Nuutajärvi.

1 kommentar:

  1. Heej vännen, vilken härlig start på morgonen ni haft, vi har inte riktigt såå vårigt här ännu, men det kommer. + 5 grader har vi haft några dagar och lite regn, så snön smälter i rasande fart.

    Guud vad jag skulle skämmas för dig Sus om du vänder på fat och koppar hos främmande hi hi hi härlig är du hi hi

    Hoppas ni haft en mysig påsk med "åålänningarna"

    Ha en fortsatt skön helg,kram/anka och co

    SvaraRadera