tisdag 24 augusti 2010

Kristallkronan


Min favorit antik- och loppis har massor av kristaller, väl sorterade i små lådor i en köpmansdisk. Bara att välja! Och jag valde de här, stora, lite strama och kantiga, som jag toppade med en liten rund. Jag fick dem dessutom på köpet när jag köpte andra saker. Priset låg väl annars på ca 25-40 kronor/st.

Hornen är rådjurshorn. Bitar av renhorn hade gått lika bra, men nu råkar jag ju bo rätt långt söderut - här finns varken renar eller renhorn! - och dessutom under samma tak som en jägare med rådjurshundar. Inte svårt att välja då.

Älghornet på väggen kommer från en 10-taggare, som levde lycklig i södra Finland tills...
Soffan en urgammal Karl-Johan, kuddar från Linum.

Kanske ljuskronan ska hänga här i köket ovanför klaffbordet.
Bra att ha krokar lite här och var i alla tak =)

Ha en skön tisdagskväll!

4 kommentarer:

  1. Det var en snygg och annorlunda variant på kristallkrona! Skulle nog säga att det här är mer min stil än de "riktiga"..

    Ja, det här med hur årstiderna skiljer sig åt över landet, det var ju inte baaara att jag beklagade mig. Utan att jag hoppas att ni söderöver fattar hur bra ni har det :-D

    SvaraRadera
  2. Klart att jag vill! Kommer bara inte åt min mail just nu, då den inte är webbaserad. Är i stugan ute i skogen och här är den mobila bredbandstäckningen inte så bra... Blir därför inte så mycket bloggande. Fast nu har jag hittat en plats som fungerar lite bättre! Sitter ute i vedboden med laptopen i knät...
    Vad gör man inte för att få kontakt med omvärlden...?
    Hör av mig i nästa vecka.
    Tack för att du tänkte på mig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Så kul med landsmaninnor eller vad det kallas! Trevlig läsning här hos dig! Återkommer visst!
    Ha det bra! Snart helg nu igen och jag åker norröver till dina fäders hemtrakter! :o)

    SvaraRadera
  4. Jätte fin ljuskrona, enkel och ren. Ha en fin helg.
    Kram/Helen

    SvaraRadera