torsdag 26 augusti 2010

Nylackat





Jag har lackat trappan upp till övre våningen två gånger och det blev så bra! Det är INTE något tjockt superblankt lager, utan precis som jag tycker att det passar i ett hus med 110 års värdighet på nacken. En yta som är lätt att hålla ren och som inte är hal. Skönt att tassa barfota här nu!

Trappan har varit obehandlad i många år och fått sina märken, som inte gick att slipa bort. Man kunde självklart ha målat, men det ville vi inte. Det får synas att den är gammal.

Lacket jag använde är halvblankt, tunnflytande som mjölk och luktar inte starkt. Det torkar snabbt. Redskapen rengörs med vatten. Jag är mycket nöjd med resultatet och firar idag med lite blommor och grönt från naturen och ett par rostiga kannor från snickarboden. Vad annars?

Tack alla ni som tittar in här på bloggen! Lämna gärna en kommentar. Jag blir så glad för alla kommentarer, men ni är självklart välkomna också utan att lämna spår efter er.

Hoppas solen skiner på er idag! Det gör den här.

3 kommentarer:

  1. de ser ju snyggt ut oj vad du kan

    elisabeth o flickorna

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev! Just gammalt trä har en mjukhet och patina som mycket nyproducerade trämöbler inte har, så det tycker jag inte alls att man nödvändigtvis måste måla.

    SvaraRadera
  3. Hallojsan !
    Javisst är det en skön känsla när man blir så nöjd över lyckade projekt.En osteopat som hjälper hundar , det låter verkligen intressant.

    Kram på dig ! Betty

    SvaraRadera