fredag 6 augusti 2010

Namnsdagsbarn

Hej! Roligt att ni tittar in. Jag har namnsdag idag. På riktigt heter jag Tottelina Allegro Assai, men jag kallas Alfons. Här poserar jag med Pia, för matte gömde sig som vanligt BAKOM kameran.


Vår matte/uppfödare gillar musik och därför fick vi musiktermer (tempobeteckningar) som namn hela kullen.

Mitt eget förhållande till musik? Ja, när matte sjunger lyssnar jag med huvudet på sned och viftar lite på svansen. Det gör mina kompisar också. Ibland sjunger vi i kör, fast det är mest när "lillhusse" är hemma. Han drar igång ett yyylande och hela flocken stämmer in. Nice!

Att jag är en golden retrieverkille, modell yngre, råder det väl inga som helst tvivel om?

Dagen firas med kompisarna. Gratulationer och tuggben mottages med tacksamhet! Såg att någon hade bakat kokosmuffins... Var bor hon?

Ha en bra dag ni också!

1 kommentar:

  1. hej YrsaFanny hade också namnsdag igår o fick massor av tuggben av mattes arbetskompisar som var här på grillfest

    SvaraRadera