söndag 8 augusti 2010

Prima Maccaroni från Göteborg

Det regnar hos oss idag och vad gör man då?

Blåbären och kantarellerna får vänta tills det blir bättre väder. Men man kan ju alltid plocka in några gamla trälådor från snickarboden, min privata fyndbod. Idag fick också några rostiga småpryttlar följa med in från upptäckarrundan. Några gamla krokar, ett gäng handsmidda spikar, en intressant gammal stämpel (den långa smala grejen med klump på ena änden)... Jag har planer för dem.

Så här såg det ut i köket för en stund sedan.




Börjar med att rengöra i (nästan) lika delar varmt vatten och grönsåpa.


I eftermiddag blir det glasarbete för min del. Och regnet det bara öser ner...

1 kommentar:

  1. Ja, här satte det igång att regna lagomt tills jag börjat måla mitt bord ute på balkongen... Men nu ser det ljusare ut!
    Vilken utmärkt fyndarbod du har på ägorna som kan gå ut och hitta sådana där grejer!

    SvaraRadera